In France, the funds of the Kremlin TV channel RT were blocked

In France, the funds of the Kremlin TV channel RT were blocked

About this informs Le Monde with reference to the internal memo of the chief editor of the TV channel Ksenia Fedorova, which came into the disposal of the publication.

“All funds in the account have been frozen at the request of the Main Department of the Treasury,” the message reads.

According to Fedorova, this makes it “impossible” to continue working “under the same conditions as before”, because without money RT (Russia Today) becomes impossible to pay the salaries of employees who are still working.

It is known that in March 2022, RT and Sputnik were banned in the EU to fight Russian disinformation against the backdrop of Russia’s invasion of Ukraine. However, RT France continued to produce content from its bureau in the western district of Paris, which was broadcast in African francophone countries.

Despite the EU sanction, RT France also remained available online, including on fringe platforms such as Odysee.

According to one of the employees, among the staff there is a fear not only of not receiving a salary at the end of January, but also of remaining permanently unemployed due to the fact that they worked in the media, which is labeled “propagandist”.

  • On September 7, the presentation of the first detailed study on the malicious influence spread by the Russian propaganda channel Russia Today took place in Brussels.
  • On October 23, the head of the Ministry of Foreign Affairs, Dmytro Kuleba, demanded that the Russia Today channel be banned in the world due to the calls of Russian propagandist Anton Krasovsky to “drown Ukrainian children.”

Follow the events in Ukraine and the world together with Espresso! Subscribe to the Telegram channel: https://t.me/espresotb

Fuente: espreso.tv

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top