RosZMI reported the death of the collaborator Saldo, but then deleted the publications

RosZMI reported the death of the collaborator Saldo, but then deleted the publications

Russian propaganda media reported the death of Volodymyr Saldo, the head of the occupation administration of the Kherson region, a collaborator, but then deleted all publications.

The death of Saldo, who was hospitalized with poisoning in early August, was reported by RIA Novosti, the newspaper Lenta.ru, Gazeta Ru and other propaganda media. In addition, his henchman Kyrylo Stremousov wrote a farewell post. There was no official refutation of the information about Saldo’s death – the publications simply disappeared.

Meanwhile “Channel 24” with reference to sources in Ukrainian intelligence reports that the collaborator is really dead.

We will remind, Volodymyr Saldo was appointed the head of the occupation administration of the Kherson region at the end of April. On June 11, the traitor received a Russian passport.

At the beginning of August, Saldo announced his hospitalization – he allegedly had health problems after contracting the coronavirus. However, it later became known that Saldo was poisoned by unknown chemicals, he was transported to the Sklifosovsky Research Institute in Moscow.

August 20 in TG channels Saldo got a message saying that his condition has “improved significantly” and that he is “recovering”.

Fuente: Slovoidilo.ua

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top