The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation was outraged by the closure of propaganda TV channels in Moldova

The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation was outraged by the closure of propaganda TV channels in Moldova

This is reported by Espresso.TV with a link to the website of the Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation.

Among the channels whose licenses were revoked are TV6, Orhei TV, Primul in Moldova, Accent TV, NTV Moldova and RTR Moldova. The Russian Foreign Ministry believes that Russian national minorities are oppressed in Moldova.

“The authorities of the Republic of Moldova maintain a course to destroy any form of dissent in the country, using methods of totalitarian censorship to clear the national information space of the last cells of alternative points of view. Official Chisinau, covering up with an imaginary concern for the protection of its citizens from “insufficiently correct” interpretations of the events taking place in Moldova and the world, is deliberately depriving millions of Russian-speaking residents of the country’s last sources of news content in the language they speak. Hundreds of journalists will immediately lose their jobs at the will of politicians who have played with the censors,” – writes the Foreign Ministry of the aggressor country.

The Russians also demand that international organizations assess what happened and take appropriate measures.

  • On December 17, the National Commission for Emergency Situations of Moldova suspended the licenses of 6 TV channels due to fakes about the war in Ukraine.
  • The pro-Russian Party of Socialists of Moldova called the relevant decision of the National Commission for Emergency Situations illegal. She is going to challenge him in court.

Follow the events in Ukraine and the world together with Espresso! Subscribe to the Telegram channel: https://t.me/espresotb

Fuente: espreso.tv

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top